Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

Σωματείο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: "Δεν υπάρχει νομοθεσία για το περιεχόμενο των κυκλοφοριακών μελετών ούτε για την επικαιροποίησή τους."

Πριν λίγο καιρό το Φιλιατρά News είχε φέρει στο φως της δημοσιότητας< το θέμα με τις μονοδρομήσεις που σχεδίαζε να κάνει η Δ.Ε. Φιλιατρών μετά από έγγραφο (παραγγελιά) της ιδιωτικής εταιρίας ΚΤΕΛ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΕ με το οποίο εξέφραζε τα παράπονα της για την δυσκολία διέλευση ων οχημάτων της (λεωφορεία) πέριξ της πλατείας Φιλιατρών.

Σε εκείνη την συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Φιλιατρών ο .......

Πρόεδρος του Τ.Σ. κ. Φαρμάκης -θυμίζω σε συνεδρίαση που ποτέ δεν είχε ανακοινωθεί- έφερε προς ψήφιση χωρίς να έχει προηγηθεί ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ με πολίτες, επαγγελματίες και φορείς όπως για παράδειγμα ο Εμπορικός Σύλλογος κλπ μια παλιά κυκλοφοριακή μελέτη που είχε εκπονηθεί και είχε ψηφιστεί -όπως είχε ειπωθεί τότε στο τοπικό συμβούλιο- από τον πρώην Δήμο Φιλιατρών το 2009 Μελέτη όμως η οποία ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ!!!!

Σε εκείνη την δημοσιοποίηση του θέματος με τις μονοδρομήσεις, κάποιος αναγνώστης είχε αφήσει σχόλιο στο οποίο εν ολίγοις ανέφερε ότι η μελέτη είναι ανεφάρμοστη και θέλει επικαιροποίηση.

Απαντώντας η Τεχνική υπηρεσία του Δήμου Τριφυλίας στο σχόλιο του Μεσσήνιου Συγκοινωνιολόγου μας παραθέτει επικοινωνία που υπήρξε ανάμεσα στην τεχνική υπηρεσία και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) κ. Κώστα Αντωνίου ο οποίος απαντά λέγοντας ότι "δεν υπάρχει νομοθεσία (κατ’ αντιστοιχία με τα πολεοδομικά θέματα) για το περιεχόμενο των κυκλοφοριακών μελετών ούτε για την επικαιροποίησή τους."

Σας παραθέτουμε την επικοινωνία που υπήρξε:

Ερώτηση από την τεχνική υπηρεσία

2015-10-16 13:54 GMT+03:00 .............

Θα ήθελα να με ενημερώσετε αν προβλέπεται από τη νομοθεσία η υποχρέωση επικαιροποίησης κυκλοφοριακής μελέτης για λογαριασμό Δήμου, που εγκρίθηκε από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες το 2009 και επιχειρείται να υλοποιηθεί σήμερα.

Ευχαριστώ

................. Δήμος Τριφυλίας - Τεχνική Υπηρεσία - Τμήμα Μελετών

Η απάντηση του κ. Αντωνίου

Αγαπητέ συνάδελφε,
Σε απάντηση στο ερώτημα σας, δεν υπάρχει νομοθεσία (κατ’ αντιστοιχία με τα πολεοδομικά θέματα) για το περιεχόμενο των κυκλοφοριακών μελετών ούτε για την επικαιροποίησή τους.
Συνήθεις λόγοι επικαιροποίησης μιας μελέτης οργάνωσης κυκλοφορίας και στάθμευσης είναι, π.χ.:

- σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία του δικτύου, όπως η κατασκευή νέων αξόνων, όπου "επιβάλλεται" να εξεταστεί η ιεράρχηση του δικτύου, η εφαρμογή μονοδρομήσεων ή αντιδρομήσεων, η αλλαγή των συγκοινωνιακών γραμμών, κλπ.,

- σχεδιασμός υλοποίησης εκτεταμένων πεζοδρομήσεων, κλπ.

- σημαντικές αλλαγές σε σχέση με χρήσεις γης π.χ. μετεγκατάσταση ή κατασκευή σημαντικού πόλου έλξης μετακινήσεων (π.χ. νοσοκομείου),

- εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης

Δεν συνηθίζεται να εκπονούνται κυκλοφοριακές μελέτες επειδή άλλαξε π.χ. ο δείκτης ιδιοκτησίας ΙΧ ή η κατανομή των μετακινήσεων ανά μέσο, π.χ. λόγω της οικονομικής κρίσης.

Καλή συνέχεια στο έργο σας,
Κώστας Αντωνίου
Πρόεδρος ΣΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.